Wednesday, November 27, 2013

Cerita Sem 7 di SEMSAS (4 Tabah)

Assalamualaikum

Ok..tak nak cakap banyak..sambungan entry sebelumnya..kali nie nak bercerita plak pasal budak kelas 4 Tabah..kelas nie kelas 1st yang aku masuk bersama ngan guru pembimbing aku, Cg Kaharuddin..mase dy masuk aku just tengok macam mana dy ngajar & tolong dorang nie buat soalan latihan..

 Atas dari kiri: Siddiq, Aiman, Hisyam, Aizat, Shahrul, Farhan
Tengah dari kiri: Qiqi, Piqah, Mimi, Marisya, Aireen, Nazirah, Wanie, Tirah, Lala, Ekka, Biela
Duduk dari kiri: Aishah Humairah, Haikal, Norman, Eiyqa, Frisya
Not in pic: Saadah, Nazrul, Hanis, Asri, Hatim, Juliana, Harith, Istianah

Nie haa budak kelas 4 Tabah.singakatannya 4T..tapi masa ambik gambar nie tak semua ada kot..ada yang menghilang entah ke mana..buzy hari-hari last skulah kan..semua skali students kelas nie 30 orang dengan 30 ragam yang aku jumpa..

Tiap kali Dr.Aida nak datang memang kelas dorang la akan jadi mangsa..2 kali observe kat kelas dorang..dorang nie bagus..aku just pesan jadi diri korang yang sebenar..jangan hipokrit..tapi dorang siap takutkan aku..kalau jadi diri kitorang yang sebenar habislah teacher...owh..lupe nak cakap..they called me teacher and i don't know why..hahaha..

Sambung balik..mase kena observe, memang meriah dorang..mase tu aku buat kuiz..bagi 6 kumpulan & bile aku cakap move now ikut tempat yang aku bagi, semua bangun serentak..masa tu lam hati aku..wahhh!!! bagus betul dorang nie..dorang tolong aku..siyes aku terharu ngan kerjasama dorang..dy punya perangai macam Dr.Aida tak dek langsung lam kelas tu..habis observe Dr.Aida siap puji bagai lagi dorang nie..ceria..


Tapi aku rase time tu jela cerianye..haha..eh lupe plak..kalau korang nak taw, minggu kedua kot baru aku sempat berkenalan ngan budak 4T nie..dah minggu 1st aku masuk ngan Cg Kaha..segan la aku..next week Cg Kaha dah tak masuk skali ngan aku,baru la ada can kenal ngan sorang-sorang...

Secara overall, lam kelas aku ada budak yang kuat tido..macam biasa..pastu geng yang malu-malu..segan nak tegur ngan aku masa awal-awal aku masuk kelas..tapi bile dah nak habis skulah pung pang pung pang ngan aku..geng atlet skulah..hoki,ragbi,olahraga,basketball,kriket,bola..slalu jugak tak masuk kelas sebab pergi tournament..budak orchestra pun ada...


Saadah yang sebelah kanan aku..Hanis sebelah kanan yg buat love tu..muka nak menangis kena buli..tipu je

Tirah..aku suke taik lalat dy..haha..Istianah..aku ingat lagi dy bagi duit raya kat satu kelas...tp teacher dy nie dy tak bagi pun..haha..Hanis..penolong kelas..dy pernah tanya soalan yang aku tak leh jawab..Marisya..aku suka nama dy..sokmo tertukar ngan Aishah Humairah...Eiyqa..mata dy sepet..tapi suara sedap macam siti lija..

Ekka..aku sokmo tertukar nama ngan si eiyqa..ade kotak pensel nama kamil..pastu tak nak mengaku..haha..Biela ngan Mimi...sahabat baik..Mimi muke cam yany kawan aku..Biela dy pun cam kalut gak kadang-kadang..haha..Qiqi..nama aqilah..ade 2 orang..so sorang qiqi sorang lala..bapok rajin study budak nie..math mode final highest..

nie aku list nama ikut susunan meja masa aku mula-mula masuk taw..yg atas nie geng tepi pintu..next geng tengah..

Harith yg kanan paling kanan tengah..Asri yg bawah paling kanan

Aiman..budak kriket yang bagi aku keychain huruf F sebab aku bagi pinjam dy henpon toclite masa nak gi kedah..Nazrul..pah ceroh mintak nak tido tapi ok la dy buat keje..KP tahun depan..Shahrul..budak ragbi..muke cam paiz sam kawan aku..Farhan Shukran..masa Dr Aida datang observe dy la tukang padang papan putih..suke tido gak..Norman..ketua kelas..dy suh aku pakai braces nanti..ok fine..taw la gigi teacher dy nie tak lawa -..- 

Harith Khuzairee..budak nakal..main kriket injured..jahit kat mulut pastu tangan patah kena simen..Asri..suke sangat citer pasal pou..dy pinjam kalkulator aku masa jawab final..Haikal..geng inovasi UPSI & batu pahat..agak suke posing depan kamera..Aizat..geng hoki aku..dy la bagi can aku sumbat 3 gol ari tu..tak banyak cakap sangat..Hatim..besday dy sama ngan aku...21 julai..Siddiq..cakap pedas gak kadang-kadang..Hisyam..bapok pandai lukis..aku suh lukis tuk aku sampai skang tak buat-buat..


Ok..next geng tepi tingkap...

Aishah Humairah..sokmo tertukar dy ngan Marisya masa awal-awal dulu..Nazirah..geng hoki..dy punya kalut..ya Allah..tercampak pen kalau terkejut..haha..Syazwanie..ejaan nama sama ngan adik aku..kreatif budak nie..Saadah..PKP next year..basketballer yg aku ingat skema giler tapi skali join gosip kan aku ngan si Aqmal..adoi..

Lala..si kecik yang sangat kepoh..hari 1st masuk kelas dah ingat nama dy..Aireen..nama dy best...sama je kalut kalau kena gosip..haha..Frisya..nama dy best gak..sama cam nazrul..suke mintak nak tido..Piqah..dy pendiam..tak banyak cakap sangat ngan aku..last Juliana..geng hoki gak..si harith sokmo kacau dy lam kelas..


fuuuhhhh..penat citer pasal sorang-sorang..jadi jugak nak citer pasal dorang nie..aku tak taw ape perasaan dorang semua kat aku..tapi aku nak dorang taw aku sayang kat dorang semua..kelas yang banyak tolong aku..kelas yang nakal..kelas yang happening..semua ada..tapi tu la yang menceriakan kelas nie..


1 je yang aku perasan..kadang-kadang budak laki nie sepakat boooo sape2 yang macam nak cakap ngan aku masa aku kat depan..kadang-kadang aku mampu gelak je bila dorang buat gitu..cian pun ada dekat orang yang kena booo..haha..comel dorang nie...

tak larat dah nak tulis panjang-panjang..tu jela dulu setakat nie..rindu dah nak masuk ngajar kelas korang..hope korang sume success tahun depan...do your best in SPM..teacher love u ♥♡♥♡

Assalamualaikum

0 orang tengah buat karangan math: