Monday, December 31, 2012

Complex Variable


Assalamualaikum

Done for one paper today.. 3 more to go.. so,this is my killer subject for this semester.. and you know, it's killed me on my final exam too.. how cruel you are.. it's too complex like its name...

Ermm..dun wanna thing about complex variable anymore.. let's focus on next subject.. wish me luck.. InsyaAllah.. i'm doing my best..




Sunday, December 30, 2012

Wordless Day #2


Friday, December 28, 2012

Wordless Day #1


Tuesday, June 12, 2012

Jangan Mendambakan yang Sempurna

Assalamualaikum

>> Allah ciptakan manusia itu saling melengkapi <<

Dalam hidup ini, kita berhak memilih apa yang kita mahukan.. tidak salah jika mahu memilih apa yang terbaik untuk kita..namun begitu pilihan Allah lah pilihan yang terbaik..

Dalam hidup ini, kita sentiasa mahukan yang sempurna..jika berkaitan dengan manusia, kita mahu yang punya rupa, punya harta, punya segalanya...tapi, sedarkah kita semua itu hanya pinjaman Allah..sekelip mata Allah boleh tarik semua itu..bila Allah kata jadi, maka jadilah ia..

Dalam hidup ini, tiada siapa yang sempurna melainkan kekasihNya, Nabi Muhammad junjungan kita.. jika mereka melakukan kesilapan..maafkanlah..tidak rugi memaafkan kesalahan orang..mungkin suatu hari, kita pula yang akan melakukan kesilapan itu...

Dalam hidup ini, tidak seharusnya kita membenci sesuatu..membenci seseorang..boleh jadi, sesuatu dan seseorang yang kita benci itu, itulah yang akan disayangi kita suatu hari nanti hingga kita lupa kita pernah membencinya sepenuh hati kita suatu ketika dahulu..

Dalam hidup ini, mencari kesempurnaan itu perlu..bukan kesempurnaan fizikal yang sementara..tapi kesempurnaan iman kita kepada Allah..sempurnakah iman kita sesempurna wajah yang difitrahkan kepada kita??? sempurnakah iman kita jika kita merupakan golongan bijak pandai??? adakah sempurna wajah dan bijak pandai itu boleh menyempurnakan iman kita???

Layakkah kita mendambakan kesempurnaan andai iman kita kepada Allah masih belum sempurna...layakkah kita mengejar kesempurnaan andai diri kita masih di takuk lama...layakkah kita mencari yang sempurna andai kita masih belum bersedia untuk menjadi yang sempurna..

Terimalah segala yang tidak sempurna kerana disebalik ketidaksempurnaan itu, Allah tahu apa yang terbaik, yang sempurna buat hambaNya.. mungkin disebalik ketidaksempurnaan itu, ada berbagai lagi kesempurnaan yang Allah tidak nampakkan..bersangka baik lah..insyaAllah..segala aturanNya adalah sebaik-baik aturan di alam ini..

Wallahualam...^_^

Monday, June 11, 2012

Cinta High Class

Assalamualaikum


Alhamdulillah..finally i got this lovely novel..thanx to my fren...i want to buy this novel since Ustazah Fatimah Syarha came to upsi..but, it so sad when it were sold out.. 

And Alhamdulillah..Allah give me this sweet moment...syukur Ya Allah.. i didn't read it yet coz i've to stdy for my final exam..after that, i will finish it as soon as i can coz i know it can make me smile all the time..^_^

next sem, i'll try to own Pemilik Cintaku setelah Allah dan Rasul..best seller i think..insyaAllah...


nyte peeps...Assalamualaikum..

Sunday, March 18, 2012

Pengalaman Mengajar Kita

19/3/2012..semalam la kan..tulip join festival seni bela diri UPSI..kalau ikutkan jangan harap la nak masuk..tapi instruktor kata kami semua wajib masuk..so,nak tak nak, masuk jela..maybe ada markah untuk festival nie..kami semua wajib masuk sparring..sparring nie yang lawan2 tu la..macam yang ada kat sukan sea and the geng la..berdebar kot..sem lepas tulip just tengok je orang sparring..berdebar tak payah cakap la..

bile sampai turn kite je jantung macam nak pecah je..takut la..dah pakai sume benda yang patut, kena redha jela..


nah..macam ape je kan..macam kartun..nie nak start 1st round la..


nie la lawan tulip..sempat lagi ambik gamba ngan dy..saje je dy buat kalah ngan tulip..dy nak balik awal dy cakap..ade agenda..dating letteewwww.....hahahahaha

dari pertandingan nie kan..ade benda yang kite dapat..macam...

  1. kena berani memulakan langkah walaupun kita taw ape risiko dy..sama ada kite boleh atasi atau tak je..
  2. selagi kite tak cuba something, selagi tu kite tak taw kebolehan kite nie setakat mana..bile kite asyik menafikan, sampai bile kite tak leh nak gunakan anugerah yang ALLAH bagi kat kite...
  3. kite kena berani mempertahankan ape yang kite ada walaupun sampai menyakitkan diri sendiri..sebab kite taw ape yang kite ade sangat penting dang berharga lam hidup kite..

kalah menang adat lam bertanding..game nie kalah mati..1st round alhamdulillah tulip menang..tapi 2nd round kalah..sedey gak r..tapi nak buat macam mane kan..tak dek rezeki..tapi kan,bile pikir balik,syok gak masuk benda nie..insyaAllah kalau ade lagi lepas nie,tulip try masuk..teeheee..yang penting pengalaman yang kite dapat..kan dear..that's all..^_^

Wednesday, March 14, 2012

Hakikat Kehidupan

 

Hati ini tidak tenang selagi tidak mengetahui apa salahku pada kamu semua...
Maafkan aku jika aku telah melakukan sesuatu yang kamu tidak suka...
Aku juga insan biasa yang tidak lepas dari melakukan kesalahan...
Tapi jangan kau hukum aku begini sehingga membuatkan aku rasa tersisih di tempat sendiri...

Aku juga punya masalah...
Tapi akan aku cuba untuk tidak melibatkan orang disekelilingku..
Kerana aku taw, andai aku berbuat begitu kamu pasti menjauhi aku...
Sedaya upaya aku cuba memaniskan muka agar kau tidak tahu sakit di hatiku...
Selagi kau masih ingin berada di sampingku...

Dan, aku juga mengharapkan semua itu dari kamu semua...
Andai ada ketidakpuasan hati terhadapku, luahkan padaku...
Jangan kau bermasam muka didepanku...
Sedangkan di hadapan orang lain, kau mampu bergelak tawa dengan riang...
Sungguh aku cemburu melihatnya...

p/s: xdek kaitan dengan yang hidup atau yang telah pergi..^_^

Wednesday, March 7, 2012

Jangan Bilang Benci


Assalamualaikum

Sedey memikirkan semua nie..rase nak lari je..tapi orang kata, lari dari dari masalah xdek guna pun..masalah xkan selesai..ade someone benci aku..xpela..nak buat macam mane..tu hak dia..perasaan dia..aku xleh nak halang..yang aku taw, aku xbenci dia..bukan nak cakap aku baik..aku sendiri pernah benci orang..and xdek ape pun yang aku dapat dari kebencian tu..melainkan hati aku sendiri yang sakit..orang yang kite benci xkan dapat ape2 melainkan bile dipulau oleh sang pembenci..hati aku pun x tenang bile duk benci ke orang lain..

mungkin nie balasan aku bile aku pernah benci orang dulu..padahal orang tu xbuat salah pun kat aku..jahatnye hati aku nie..skang, bile sume perasaan benci aku tu hilang, orang lain plak benci aku..and ape yang aku dapat lagi teruk dari ape yang aku buat dulu..Ya Allah..aku terima ujian mu..tapi Kau kuatkanlah hati aku ini..

kalau betul aku yang salah ngan kau, aku mintak maaf banyak2 walaupun aku yakin ko xkan baca entry nie..aku nak kau taw yang aku xbenci kau..aku terima teguran kau..kalau aku still buat benda tu pun, kau dah lepas dari tanggungjawab kau untuk tegur aku..tapi perlu ke kau bagitaw semua orang yang kau benci kat aku..aku xdek twitter..kau bagitaw kat twitter yang kau benci kan orang yang bernama faz..sedeynye aku bile taw benda nie..kau taw x, aku sayang kau..aku xnak gaduh2 ngan kau..xdek ape pun yang kite dapat kalau kau putuskan persahabatan kite..kite yang rugi..

aku bukan nak tunjuk aku baik..tapi aku berharap ade orang yang aku xkenal sudi untuk aku kongsikan masalah aku nie..aku penat dah pikir..xtaw dah nak buat macam mane lagi..skang nie, aku hanya boleh doakan yang terbaik untuk orang yang benci kat aku..aku mintak maaf banyak2 & aku mengharapkan kemaafan dari kau..T_T


Monday, February 27, 2012

Ada Ketika Menyepi itu Lebih Baik

Assalamualaikum


dah baca tajuk..?? ok..try fahamkan..ade certain2 situasi yang korang patut menyepi..menyepi tak semestinya kita mengaku kalah atas sesuatu kejadian tu..kita menyepi,kita berdiam tak bermakna kita bolah dipijak sewenang-wenangnya..

menyepilah bila kita tidak lagi diperlukan...bukan bermaksud kita berkecil hati..lebih baik menyepi andai kehadiran kita tidak lagi memberi makna kepada seseorang..dari berkecil hati bila kita tidak dilayan, lebih baik kita menyepi..bak kata pepatah,silent is the best medicine..ubat utk merawat hati yang luka..

andai kita masih diperlukan,mereka tentu akan mencari kita semula..adat resam dalam kehidupan..bila ade,kita sia2kan..bila dah tak ada, baru la kita merasa kehilangan..manusia..tak pernah berpuas hati dengan ape yang mereka ada..

menyepi juga perlu untuk kite membaiki segala kelemahan diri..ape yang berlaku,jangan letakkan kesalahan di bahu orang lain..letakkan ia di bahu kite sendiri..barulah kite akan memahami perasaan orang yang tidak bersalah..walaupun kite tidak bersalah, turunkan la ego kite kerana itu adalah cara yang terbaik...

ingatlah..ego yang tinggi tidak akan membuat kite dipandang tinggi..mengalah juga tidak membuat kite lemah..mungkin kite dipandang lemah..namun jauh di sudut hati, kitelah orang yang kuat kerana berani mengalah dengan sesuatu yang kite tahu kite tidak bersalah...biarlah kite sendiri tahu situasi keadaan tersebut...

p/s: andai kite mengalah tapi keadaan masih lagi tidak berubah, menyepilah...


Friday, January 20, 2012

Makan itu Bahagia

Assalamualaikum

sebab makan banyak la pipi tu macam belon taw....

Ingin tulip bercerita pasal makan ari nie..makan..macam2 persepsi manusia terhadap makan...bagi tulip makan itu bahagia..andai kita lapar,banyak masalah yang timbul..manusia boleh moody..mula la nak melenting sana sini..bile kita makan,baru nikmat hidup nie..

tulip seorang perempuan yang sangat suka makan..kadang2 makan melebihi kuantiti yang sepatutnya..bile dah start masuk sem baru, time makan tengahari banyak dah..sampai je waktu petang perut mula menyanyi lagu menyanyilah lalala..so,bek makan petang je..jimat duit..tengahari kalau xnak makan,tido je..x rase dah lapar..

kadang2 makan itu x elok..taw2 sendiri la kan kesannya kalau asyik makan  benda yang x elok..tapi yang penting, pertambahan makanan dapat membuatkan kita rasa bersemangat dan bertenaga untuk meneruskan hidup..

tapi ingatla wanita diluar sana..jaga la pemakanan..kalau badan cepat naik,jangan la makan terlebih..nanti xkawin lagi badan dah macam belon..dah kawin nanti macam ape plak..hahaha..laki pun sama..jangan nak berlagak badan korang lepas kawin nanti xnaik dah..hahahaha...

ingat kata2 nie..

kalau badan kita membesar bukan sebab makan, tidak mengapa..itu ketentuan-NYA..tapi, kalau badan kita membesar kerana tidak menjaga pemakanan, berhati2 lah anda..

p/s : atuk tulip pernah cakap makan la semasa kita masih hidup..kalau dah mati x dapat dah nak makan..betol kan ape yang dia cakap...^_^