Friday, January 20, 2012

Makan itu Bahagia

Assalamualaikum

sebab makan banyak la pipi tu macam belon taw....

Ingin tulip bercerita pasal makan ari nie..makan..macam2 persepsi manusia terhadap makan...bagi tulip makan itu bahagia..andai kita lapar,banyak masalah yang timbul..manusia boleh moody..mula la nak melenting sana sini..bile kita makan,baru nikmat hidup nie..

tulip seorang perempuan yang sangat suka makan..kadang2 makan melebihi kuantiti yang sepatutnya..bile dah start masuk sem baru, time makan tengahari banyak dah..sampai je waktu petang perut mula menyanyi lagu menyanyilah lalala..so,bek makan petang je..jimat duit..tengahari kalau xnak makan,tido je..x rase dah lapar..

kadang2 makan itu x elok..taw2 sendiri la kan kesannya kalau asyik makan  benda yang x elok..tapi yang penting, pertambahan makanan dapat membuatkan kita rasa bersemangat dan bertenaga untuk meneruskan hidup..

tapi ingatla wanita diluar sana..jaga la pemakanan..kalau badan cepat naik,jangan la makan terlebih..nanti xkawin lagi badan dah macam belon..dah kawin nanti macam ape plak..hahaha..laki pun sama..jangan nak berlagak badan korang lepas kawin nanti xnaik dah..hahahaha...

ingat kata2 nie..

kalau badan kita membesar bukan sebab makan, tidak mengapa..itu ketentuan-NYA..tapi, kalau badan kita membesar kerana tidak menjaga pemakanan, berhati2 lah anda..

p/s : atuk tulip pernah cakap makan la semasa kita masih hidup..kalau dah mati x dapat dah nak makan..betol kan ape yang dia cakap...^_^

3 orang tengah buat karangan math:

Daya Aziz said... Reply

betol betol , arynie daya makan sesaje , konyanggg alhamdulillah

emy zulaiha said... Reply

haha emy besar sebab makan! nak dayet baliklah! :)

mykhalis said... Reply

sape tak bahagia time makan mmg hilang nikmat