Monday, October 21, 2019

Journey of gigi cantik #5

Assalamualaikum. Hello gais.

 Bertemu lagi kita dalam rancangan journey of gigi cantik. Hahahaha. Poyo gila. Ok. So hari ni bermula la aku pakai braces berdebor la jugak takut sakit lagi kan masa nak pasang tu. Disebabkan aku MC hari ni, jadi aku keluar awal nak pergi KWSP jap nak keluar kan lebihan caruman aku. Tapi takpe yang tu aku cerita kemudian pulak. lepas KWSP aku ke TM Point jap nak tanya pasal Pek Jasa tu. So, dalam pukul 1.00 aku sampai dekat plaza larkin. 

Appoinment aku jam 2.00 jadi aku sempat la makan dulu semua. Sebab dah tahu confirm nanti tak boleh nak makan dah. Makan la aku nasi lemak ayam. Pergghhh harga kalah nasi ambeng. RM9. Berhuhu la aku. lepas makan jam 1.45 aku naik atas rupanya dan panjang barisan. Adoiii. tepat jam 2.00 dia bukak klinik.

Hari ni lama sikit aku menunggu. Jam 3.45 baru nama aku kena panggil. sebelum dia mula tu aku bagitau doktor gigi depan aku sakit pastu rasa macam goyang. Doktor kata normal sebab mungkin effect cabut gigi belakang tu hari tu. Lagi pun sempit itu yang dia macam tertolak sikit. So lega la sikit bila doc cakap macam tu.

Lepas tu doc mula la sapu macam gel dekat gigi pastu aku rasa macam kena mesin je. Berhampas dalam mulut. Lepas cuci tu kena pakai macam pembuka mulut then nurse pun sapu macam vaselline dekat bibir. Doc pun mula pasang. Lepas tu nurse pulak letak alat lampu biru benda apa entah. Nak bagi dia melekat kot dekat gigi. Lama jugak. Dalam jam 4.30 baru selesai semua. Doc ada bagitau gigi bawah dia pasang tak sampai geraham sebab geraham aku tak betul. jadi separuh jela. Atas ok sampai geraham. 

Oh lupa, hari ni Dr. Irma sendiri yang pasang braces aku. Sepanjang dia duk pasang tu macam-macam gosip keluar dia dengan nurse tu. Aku dengar je. Hahahaha. Oh lupa lagi masuk-masuk je terus dia suruh pilih warna. Aku pilih je kelabu. Doc cakap eh banyak-banyak warna awak pilih kelabu. Pilih la warna lain. Takpe doc. Kemudian nanti saya pilih warna ye. Hahaha. Pastu dah siap dia tanya nie pakai mask kenapa tak sihat ke. Takdelah doc. Saya mengajar kan kalau tak pakai mask budak nampak cikgu gigi rongak kena nganjing je. Lepas tu keluar pulak isu pendidikan. Hahahahaha. Sabor jela. 

So ini lah rupa brace di gigi sis ye. Kelakor rasa. Tak selesa gila rasa mulut sekarang ni. Ni masa tengah taip ni dah rasa gigi sakit. Kena tarik. Nampak kan betapa tak ratanya gigi aku berterabur kedudukannya tu. 


Sebelum balik nurse ada pesan 3 hari ni makan bubur dulu. Masalahnya nak telan bubur pun rasa tak selesa. Habis la pipi pau aku ni hilang nanti. Lepas tu nurse pesan kena pakai berus gigi soft je. Aku ni pakai yang soft rasa tak bersih gigi. Lepas tu kena ada benda biru tu dalam gambar dekat bawah untuk bersihkan braces lepas makan sebab biasa akan terlekat sisa makanan. Dental wash kena guna 2 kali sehari. So menapak la aku ke AEON tadi kejap. 


So itu jela dulu untuk hari ini. Eh lupa. Payment hari ni RM1500 habis gaji sis. Hahahaha. Next appoinment 19 November pulak sebelum cuti sekolah. So see you again. Babai.

Also read

Fazliena
21 Oktober 2019
10.32 malam

2 orang tengah buat karangan math:

Anonymous said... Reply

xyah buat mold sebelum ikat?

Noor FazLiena said... Reply

@Anonymous

Aah xdek buat mold pn dekat sini