Monday, October 7, 2019

Journey of gigi cantik #4

Assalamualaikum well hello gaisss

So hari ni tiba la hari appointment cabut gigi aku. Sis is nervous. Seram la. Dari kecik takut cabut gigi itu yang gigi macam roller-coaster hurmmm. Hari ni bangun awal dari biasa. Sebelum mandi masuk dapur panaskan nasi. Lauk dah ada angoh dah masak malam tadi, mandi. Dah siap pakai baju nak makan damnnnn. Plug tak on. Cucuk je. Aiyooo. Terpaksa tunggu kejap nasib ada masa lagi. Sebab kena makan dulu kan kalau tidak kebulur.

Keluar rumah dalam 9.20 macam tu. Isnin penuh lori. Nasib sampai 9.55 la lebih kurang. Klinik pun belum bukak. Tepat pukul 10.00 klinik bukak terus daftar dan tunggu. Dalam 15 minit kot tak tengok jam sangat tadi nama kena panggil terus debor. Ari tu checkup dengan doktor laki. Kali ni masuk doktor perempuan. 

Doktor tu terus tanya dah ready ke nak cabut. Pastu aku tanya la pasal gigi bongsu aku yang tido tu. Doc kata kalau tak ada rasa sakit biar jela dulu. Dia pin cerita dia pun sama siap dua belah lagi. Katanya saya pun takut nak cabut. Hahahahaha. Lawak giler doc ni.

Dia cakap la kita cuci gigi baru cabut. Mula-mula sapu ubat. Lepas tu dia pun cucuk bius. Doc cakap sakit sikit ye. Tahan sikit. Perghh part kena cucuk tu sakit weh. Lelangit dia cakap memang sakit. Dah kebas tu dia pun cakap kita cuci gigi dulu ye. Masa dia cuci tu tak rasa sangat pun sakit tu mungkin sebab dah bius kot. Sambil dengar bunyi mesin cuci gigi tu layan lagu back street boys sambil tutup mata.

Dah siap cuci dia sapu ubat lagi sekali cucuk lagi sekali kot. Time ni tak la sesakit mula-mula tadi. Dia tekan-tekan gusi area tu dengan alat macam tajam rasa maybe nak check bius tu dah betul-betul ok ke belum. Lepas tu dia cabut yang bawah dulu. Gigi yang masuk ke dalam tu sempit. Macam-macam tools dia mintak dengan nurse sebab ruanh sempit tak lepas nak kepit gigi agaknya. Aku masa ni memang tutup mata rapat. Takut aku nak tengok pliers dia guna buat cabut aku. 

Dah cabut yang bawah dia nak cabut yang atas pulak. Yess gigi depan omg memang rongak la aku. Masa dia nak cabut tu gigi tu kuat giler sampai dia cakap gigi awak sayang nak tinggal tuan dia ni. Sampai kepala aku kena pegang dengan nurse masa dia nak cabut tu. Lama jugak goyang-goyang tu akhirnya tercabut la. Perghhh. Dia suruh gigit kapas tapi air liur jadi berkumpul dalam mulut. Last sekali alu mintak mc macam mana aku nak mengajar kalah dah darah tak berhenti mengalir. Mulut pun tak boleh bukak. 

Kali ni payment RM200. Lepas bayar nak cari tempat topup touch n go. Sebab aku tak boleh bukak mulut, aku taip dekat notes tunjuk dekat acik cleaner plaza tu. Chik, kat mana nak topup touch n go? Acik tu cakap dekat pondok masuk tu boleh topup. Gi dekat pondok acik tu topup aku dengan tutup mulut nya acik tu terus cakap hati-hati ye. Cabut gigi ye. Aku pun aah angguk-angguk. Sepanjang tu banyak kali jugak aku ludah air darah. Aku syak memang aku telan je air darah tu.

Balik dari klinik, singgah sekolah kejap sebab nak ambik barang nak buat kertas kerja kem Kepimpinan. Terus balik tukar kapas baru semua. Sampai sejam lebih gitu aku pergi kumur dengan air sejuk letak ais. Lepas tu baru la darah tu slow sikit. Aku tido jap bangun tu terus rasa macam eh pelik nye kacip gigi. Effect bius dah habis kot. Kapas dah habis aku letak tisu. Ok la tisu sebab dia serap sekali air liur tidak la berkumpul dalam tekak cuma kena tukar kerap sikit sedar-sedar dah macam air liur basi meleleh. Hahahahaha

And sekarang denyut-denyut lagi area cabut tu. Malam ni sebelum tidur nak telan dulu ubat tahan sakit tu. Harap esok dah ok sikit. Aku lapar. Makan spaghetti terus telan. Teleng kepala nak letak dekat  gigi belakang.

Hari tu Leo. Hari ni Hyuk pulak. 

 Tadi aku dah order mask macam idol kpop pakai tu sampai 7 helai. Dah 1 RM1.50 nak guna voucher free delivery kena minimum RM10. So lantak la beli banyak tak pe. Untuk esok pakai je mask beli dekat diy. 


Aku pakai gini je nanti. Lemas aku kalau kena tutup hidung

So itu dulu untuk hari ni panjang pulak. Jumpa lagi 21 Oktober untuk bonding. Aku tak sure bonding tu apa. Aku syak dah pasang besi tu. Omg tak sabar. Ok la babai semua

Fazliena
7 Oktober 2019
11.37 malam

Also read

0 orang tengah buat karangan math: