Wednesday, November 20, 2019

Journey of Gigi Cantik #6

Assalamualaikum guys

Hari ni genap sebulan aku pakai braces. Sepatutnya semalam appointment aku tapi semalam aku ke Legoland dan terpaksa tunda hari ini. Nanti aku cerita pasal pergi Legoland tu. Appointment aku pukul 10 pagi jadi aku bangun awal la sikit sebab takut lambat masuk sekolah pula. Aku sampai tadi tak ramai sangatlah orang beratur dekat depan klinik tu. Jadi tak adalah lama sangat aku menunggu dekat dalam tu.

Lepas tu nurse panggil nama aku terus dia suruh aku pilih warna tapi warnanya tak cantik jadi aku tanya ada warna lain tak. Lepas tu aku pun pilihlah warna hijau dengan purple macam pelik tetapi lantak lah.  berselang-seli kau warna dekat gigi aku ni.


Ini gambar dalam bilik tu. Dekat TV tu dia play lagu Backstreet Boy ke Entahlah aku pun tak tahu.

 Doktor Irma baik sangat suka berbual. Aku ingat dia dah tak ingat dekat aku tapi dia tegur ini pakai warna-warni nanti budak lagilah tengok.  aku cakaplah tak apa doktor nanti kan cuti sekolah dah. Memang berselang Seli warna hijau dengan purple dekat gigi aku ni sekarang. 

Sebesar alam kau haa

Gigi aku ada satu batang tu dia sakit bila tanya doktor dia cakap gigi tu sebenarnya dia nak turunkan sikit jadi itu yang sakit. Masa dia nak buka getah lama tu sakit weh sebab gigi depan sakit sikit. Jadi dia tekan nak keluarkan tu Memang sakitlah sikit. Masa nak pasang yang baru tu pun sama sakit juga sebab dia tekanlah sikit gigi aku tu. Siap pasang semua dia macam cuci sikit kut gigi aku.

Dah siap semua nak keluar tu boleh lagi dia tanya aku balik bila lah. laki dia orang Kelantan Itu yang dia ingat sangat aku tu lepas tu boleh pula aku bercerita yang nanti ada flight direct AirAsia balik Kelantan dalam bulan 12 nanti. Peramah betul doktor Irma tu suka aku.

 Dah siap aku ke depan kaunter patah balik masuk jumpa doktor Irma tanya berapa lama agak-agak aku kena pakai. dia cakap paling kurang pun dalam 2 tahun setengah dan gigi aku yang jarang tu ambil masa jugalah untuk rapat balik sebab terasa rongak tu kalau ambil gambar nampaklah. Jadi aku kena ambil gambar side sebelah kiri kalau kanan nanti nampak rongak.

Gigi aku dah nampaklah macam dah start Ok cuma ada satu dekat bawah dia still senget jadi yang tu tengah sakitlah ni sikit dari yang lain. Dan aku dah start sakit balik nak gosok gigi bahagian depan. Tapi kalau ikutkan pun Memang aku makan sekarang tak boleh nak gigit semua kena potong dan sumbat dekat gigi geraham terus. Tak nikmat weh nak makan.

Okey itu jelah untuk hari ini see you soon guys babai

P/s: Aku tak larat dah nak copy paste link journey of gigi cantik aku yang lain. Korang boleh tengok dekat tagging sebelah kanan untuk tengok post yang lain 

0 orang tengah buat karangan math: