Wednesday, March 14, 2012

Hakikat Kehidupan

 

Hati ini tidak tenang selagi tidak mengetahui apa salahku pada kamu semua...
Maafkan aku jika aku telah melakukan sesuatu yang kamu tidak suka...
Aku juga insan biasa yang tidak lepas dari melakukan kesalahan...
Tapi jangan kau hukum aku begini sehingga membuatkan aku rasa tersisih di tempat sendiri...

Aku juga punya masalah...
Tapi akan aku cuba untuk tidak melibatkan orang disekelilingku..
Kerana aku taw, andai aku berbuat begitu kamu pasti menjauhi aku...
Sedaya upaya aku cuba memaniskan muka agar kau tidak tahu sakit di hatiku...
Selagi kau masih ingin berada di sampingku...

Dan, aku juga mengharapkan semua itu dari kamu semua...
Andai ada ketidakpuasan hati terhadapku, luahkan padaku...
Jangan kau bermasam muka didepanku...
Sedangkan di hadapan orang lain, kau mampu bergelak tawa dengan riang...
Sungguh aku cemburu melihatnya...

p/s: xdek kaitan dengan yang hidup atau yang telah pergi..^_^

1 orang tengah buat karangan math:

najwa nano said... Reply

dan itulah hakikat kehidupan:)