Tuesday, May 17, 2011

HILANGKAN BAU HANYIR LEPAS SIANG IKAN

Assalamualaikum

Ingat lagi x entry tulip CERITA MEMALUKAN?? hah..kan tulip ade story pasal siang ikan kan..lepas kite siang ikan sure confirm tangan bau hanyir cam ape je..ok..hiperbola ckit..hehe...

hahaha..tapi bile bace tajuk entry cam lawak je..tulip nak bagi tips atau lebih terkenal ngn petua..hahaha..sebenarnye bukan la tips sangat pun..bese kan lepas siang ikan,sabun banyak mane,lama mane pun,mesti xilang jugak bau dy tu..makin busuk ade la bile bau sabun yang wangi dicampur nagn bau ikan yang busuk..ambik mase lama untuk ilang kan..

ok..kalau ade banyak pinggan lam sinki mase nak siang ikan tu,mesti rase serabut kan..nanti takut plak hanyir pinggan mangkuk tu kan..tapi,korang jangan la basuh lagi taw pinggan tu..biar je..susun elok2..letak bawah dulu ke..yang penting jangan letak lam sinki..nanti kene bau ikan tu..


lepas siap siang,basuh ikan,baru korang basuh pinggan..hah..bile korang dah basuh,korang bermain ngan sabun..pastu basuh..sabun basuh..banyak kali kan korang duk sabun basuh..lepas dah siap basuh,korang cium tangan korang..ada lagi x bau tu??hehehe..kurang kan..makin banyak korang basuh pinggan lepas siang ikan,makin kurang bau hanyir ikan tu..hahaha..ade hipotesis lagi nie..

muke orang xpernah masuk dapur..hahhahah

cube la..tapi kalau time korang nak siang ikan tu xdek pinggan mangkuk kotor,korang xpayah la siang..suh je orang lain..biar tangan orang lain tu busuk..bukan tangan korang..hahaha..renung-renungkan & selamat beramal..^_^

10 orang tengah buat karangan math:

Hang Leo said... Reply

untuk org y g dapur shaja..sy x terlibat,,heheheh..sy hnya taw mkn,hahahah

Tulip Putih said... Reply

eleh..laki pn supe je..abah sy rjin je siang ikan..hehe

tokwan muda said... Reply

isk isk siang ikan tuh...

Tulip Putih said... Reply

hehehe..knp ngn siang ikn tok wan..??

shark said... Reply

stakat ni x pnah lg siang ikan..
huhu..
tangkap ikan di waktu siang pnah ler

cik aisha said... Reply

ada entry pasal siang ikan yg lum dipost lg, terwat pekasam dlm draft version..
terbaek pnya petua la ni ye...hehee ngamuk mak2 dgr petua ni..:p

Tulip Putih said... Reply

@shark
laki memg la jrg..eh..ade jgk ke org tgkp ikn wktu mlm..??owh..nelayan kn..hehe

Tulip Putih said... Reply

@cik aisha
jgn bt pekasan lme sgt..nti busuk plak..hehe..harap2 mak2 xmrh..hehe

cik najihah said... Reply

hai cik tulip..singgah sini juge...jemput singgah tengok pashmina & inner murah2 :)

Tulip Putih said... Reply

thanx singgah..nti tulip singgah sne plak ek..:)