Saturday, May 14, 2011

KISAH CINTA AKU & SI KATAK

Assalamualaikum


Hari nie,santapan mata anda2 ialah seekor katak..ye..katak..sejenis binatang yang mampu membuatkan orang yang tengah makan sambil baca entry nie terus stop makan..hahaha..

Ok..sebenarnye tulip ada kisah cinta dengan si katak nie..tapi,xlame tu si katak telah membuat onar lam hubungan kami..terus tulip benci katak..sampai la bile2..tulip dah xleh terima r katak lam idup nie..tibe2....

"wei!!!!ko giler ape bercinta ngan katak???macam dah xdek manusia dah lam dunia nie..".

ok2..kite serius..hahaha..tulip gurau je..nak citer kisah mase skulah rendah dulu..bile ingat memang geli..tulip orang asli kampung..bukan orang kaya..orang sedang2 je..mase tulip kecik,kehidupan kami xdek la sesenang skang walaupun skang bukan kaya pun..tapi bersyukur dengan ape yg ade..

kisahnye,ade 1 pagi tu,nak gi sekolah la nie,seperti manusia lain,mesti la akan pakai kasut sekolah kan...ari tu tulip pakai kasut..tibe2 kasut tu ketat sebelah..plak tu lembik2 semacam je..tengok2 ade katak..terus baling kasut tu jauh2..menjerit2 panggil ummi..eeeuuwww~~ korang rase x ape yang tulip rase..bayangkan katak tu dah cium kaki korang tanpa korang taw..walaupun kaki yang dy cium,tapi kegelian yang teramat sangat mesti akan rase kan..cian plak ummi tulip yang kene buangkan katak tu..


sumpah..tulip geli giler..ari tu kebetulan plak letak kasut kat tangga je..biasala kat kampung kan..banyak la fauna nye..lepas dari ari tu,terus simpan kasut skulah kat tempat tinggi..takut dy masuk lagi..pastu bile nak pakai akan ambik dulu penyapu panjang tekan2 lu kat bahagian depan kasut walaupun dah taruk kasut kat tempat tinggi..jarak tulip ngan kasut xpayah cakap la..sedepa..hahaha..punye la fobia..

sumpah lagi sampai skang tulip geli amat ngan katak..nampak dari jauh pun rase macam lembik je lutut..geli..memang xleh terima..tapi kan,arwah nenek tulip slumber je.dy pegang plastik,dy pegang je katak tu..adoi..xtaw la macam mane..dy memang xgeli..

ok..tamat sudah kisah cinta tulip & katak..^_^

4 orang tengah buat karangan math:

Asma Ahmad said... Reply

hahaha... sma la kta. pnah gak time skol rndah dlu... :p

Tulip Putih said... Reply

hahaha..geli kan..??

nida husna said... Reply

katak selalu masuk dalam rumah kite..haha

Tulip Putih said... Reply

dlm umh than lg..dlm kasut ...errr~~~,hahah